Τρίτη 27 Μαΐου 2014

Ερωτηματολόγιο για τη διατροφή και στατιστική του ανάλυση

Ένας πολύ καλός συνδυασμός του προγράμματος "Διατροφή , άσκηση και υγεία" και των μαθηματικών που έχουμε διδαχθεί φέτος ,ήταν η κατάρτιση ενός ερωτηματολογίου για τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών της ΣΤ τάξης.
Έτσι λοιπόν, η κυρία Όλγα μας έδωσε κάποιες ερωτήσεις τις οποίες τις υποβάλαμε στα παιδιά και των τριών τάξεων της ΣΤ΄ και στη συνέχεια κάποια παιδιά επεξεργάστηκαν  τα αποτελέσματα ,βγάζοντας τα ποσοστά και παρουσιάζοντάς τα σε ραβδογράμματα ,τα οποία διδαχθήκαμε φέτος στα μαθηματικά.
Όμως   προχώρησαν κι ένα βήμα παρακάτω , ερμηνεύοντας τα ποσοστά των απαντήσεων και γράφοντας τις παρατηρήσεις τους.
 Παρακάτω μπορείτε να δείτε  τις ερωτήσεις μαζί με τις απαντήσεις και την απεικόνισή τους σε γραφήματα.
Στο τέλος κάθε ερώτησης θα υπάρχει και η ερμηνεία των αποτελεσμάτων από τους συμμαθητές μας που το ανέλαβαν.

Είναι καλό που τα περισσότερα παιδιά τρώνε πρωινό. Αλλά καλό θα ήταν να έτρωγαν όλα, καθώς έτσι ενισχύεται το ανοσοποιητικό μας σύστημα, βελτιώνεται η όψη και η υφή του δέρματος , μας κρατάει αδύνατους και σταθεροποιεί τα επίπεδα της ενεργητικότητάς  μας.
Λίνα Κάκκου

Το καλό είναι ότι στο πρωινό , τα περισσότερα παιδιά τρώνε δημητριακά και ψωμί. Το ευχάριστο θα ήταν να έτρωγαν όλα τα παιδιά.
Γρηγόρης Κεμπισλόγλου

Είναι πολύ θετικό πως τα περισσότερα παιδιά μας απάντησαν ότι τρώνε ένα φρούτο ή πίνουν έναν χυμό καθημερινά , γιατί τα φρούτα βοηθούν στην καλή σωματική και πνευματική ανάπτυξη και θα πρότεινα και στα υπόλοιπα παιδιά να το προσαρμόσουν στη διατροφή τους.
Μαίρη Δαμαλά

Είναι καλό που το 37% τρώει πάνω από μία φορά την εβδομάδα σαλάτα ή βραστά λαχανικά, αλλά καλό θα ήταν να ήταν μεγαλύτερο αυτό το ποσοστό.
Σταματίνα Καραβοπούλου


Τα παιδιά που απάντησαν πως δεν τρώνε ποτέ ψάρι ,καλό θα ήταν να αλλάξουν συνήθεια καθώς το ψάρι κάνει καλό στην όραση αλλά είναι και πολύ νόστιμο.
Τα παιδιά που τρώνε μια φορά την εβδομάδα κάνουν καλό στην υγεία και στην όρασή τους , όπως και τα παιδιά που τρώνε παραπάνω από μια φορά την εβδομάδα , αρκεί να μην το παρακάνουν.
Ιωάννα Καραγιάννη

Τα όσπρια προσφέρουν ενέργεια και πρωτεΐνες στον οργανισμό μας. Περιέχουν άμυλο και υδατάνθρακες. Είναι πλούσιο σε μαγνήσιο ,φώσφορο , μαγνήσιο και βιταμίνη Β. Επίσης τα φυτικά οξέα τους εμφανίζουν και αντικαρκινικές ιδιότητες.
Κωστής Σαμλής


Η πλειοψηφία των μαθητών δεν τρώει ανθυγιεινά φαγητά ,τύπου fast food, σε καθημερινή βάση. Αυτό είναι θετικό , διότι αυτού του τύπου τα φαγητά είναι βλαβερή τροφή για τον οργανισμό και δημιουργούν αρνητικές συνέπειες στο ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου. Θα ήταν ωφέλιμο και η μειοψηφία των μαθητών να επιλέγει το σπιτικό φαγητό που είναι πολύ πιο ωφέλιμο και θρεπτικό ,βοηθώντας στη σωστή ανάπτυξη του ανθρώπου.
Ιωάννα Γιαννίκου



Τα περισσότερα παιδιά δεν τρώνε αρκετά γλυκά κάθε μέρα και αυτό είναι καλό. Καλύτερο θα ήταν να αποφεύγουμε γενικά τα γλυκά ,αλλά όταν πέφτουμε στον πειρασμό να μην ξεχνάμε να πλένουμε τα δόντια μας.
Μιχάλης Ζουμής

Ευτυχώς τα άτομα τα οποία δεν πηγαίνουν σε κάποια αθλητική δραστηριότητα είναι πολύ λιγότερα από τα άτομα τα οποία πάνε, έστω και μια φορά την εβδομάδα.
Είναι πολύ σημαντικό να γυμναζόμαστε , γιατί η γυμναστική βοηθάει στην καλή λειτουργία του κυκλοφορικού και αναπνευστικού μας συστήματος.
Φαίη Καντσού

Τα αποτελέσματα γενικά τα βρίσκω θετικά , αλλά ελπίζω αυτοί που προτίμησαν την τρίτη απάντηση να βλέπουν λιγότερη τηλεόραση τώρα.
Αντιγόνη Αλαΐσκα

Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

Το κουκλοθεατρικό μας

Στα πλαίσια του προγράμματος "Διατροφή , άσκηση και υγεία" τα παιδιά του ΣΤ1 του 18ου Δημ. Σχ. Κερατσινίου ανέβασαν την κουκλοθεατρική παράσταση "Ο Τούλης , ο Νούλης και ο Ρούλης σε λαχανοπεριπέτειες".
Η διασκευή έγινε από τον δάσκαλό μας Γιώργο Πατσουλάκη βασισμένη στο ομώνυμο έργο της Γωγώς Αγγελοπούλου, το οποίο το βρήκαμε στο περιοδικό "Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού".
Το έργο το παρακολούθησαν ,με τη σειρά, οι τρεις πρώτες τάξεις  του σχολείου μας και το χειροκρότημά τους ήταν η καλύτερη ανταμοιβή.
Δείτε τις εικόνες και ολόκληρο το βίντεο από την παράσταση.
Συγχαρητήρια παιδιά!



Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

Η πιο υγιεινή ... πίτσα

Τελικά η μια ιδέα φέρνει την άλλη.
Έτσι καθώς τον τελευταίο καιρό ασχολούμαστε με την υγιεινή διατροφή ,σκεφτήκαμε να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με την πιο υγιεινή πίτσα.
Εντάξει, ακούγεται λίγο αντιφατικό αλλά κοιτάξτε πως έχει.
Έχουμε μια σειρά από υλικά σχεδιασμένα σε κομματάκια χαρτιού, όπως μπέικον, καπνιστό κρέας, λουκάνικο, κρεμμύδια, ελιές, μανιτάρια, φρέσκα κρεμμυδάκια, κοτόπουλο, ντομάτα, μπρόκολο.
Κάθε υλικό έχει και έναν αριθμό από το 1-12.
Οι ομάδες έχουν φτιάξει από μια χαρτονένια πίτσα με κόκκινο και κίτρινο χαρτόνι. Κόκκινο για σάλτσα ντομάτας και κίτρινο για τυρί, που όλες οι πίτσες που σέβονται τον εαυτό τους , έχουν.
Από εκεί και μετά κάθε ομάδα ρίχνει δυο ζάρια και ότι άθροισμα φέρουν αυτό το υλικό τοποθετεί στην πίτσα της.
Μετά από πέντε γύρους σταματάμε και ελέγχουμε ποια πίτσα είναι πιο υγιεινή αλλά για να μη βγούμε και εκτός πνεύματος ελέγχουμε ποια είναι και πιο ...νόστιμη.
Παίξαμε το παιχνίδι μας σήμερα και πραγματικά το καταδιασκεδάσαμε.
Βέβαια, θα προτιμούσαμε τα υλικά να ήταν αληθινά, αλλά πλέον ξέρουμε ότι όταν παραγγέλνουμε μια πίτσα μπορούμε να επιλέξουμε εμείς τα υλικά της και έτσι να την κάνουμε πιο υγιεινή!
Στις εικόνες μπορείτε να δείτε αποσπάσματα από το παιχνίδι αλλά και τον τελικό πίνακα με τα υλικά που έτυχαν σε κάθε πίτσα.
Καλή όρεξη!






Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

Τι σημαίνει καλή φυσική κατάσταση;


Όταν λέμε ότι κάποιος έχει καλή φυσική εννοούμε ότι το συγκεκριμένο άτομο έχει καλή σωματική απόδοση και μπορεί να επιδίδεται με άνεση στις απλές καθημερινές μας συνήθειες .
Η καλή φυσική κατάσταση βοηθάει στην καθημερινότητα μας, γιατί με την καλή φυσική κατάσταση μπορούμε να βοηθήσουμε τη μαμά μας στα ψώνια να τα πάμε πιο καλά στη Γυμναστική και στις εξωσχολικές μας δραστηριότητες και φυσικά στη δική μας διασκέδαση.

Θεοδώρα Σταυρουλάκη
Στέλλα Τσιρώνη
Δανάη Τσαρτσίδη
Φωκίων Μίκας

Συμβουλές για καλή φυσική κατάσταση


  1. Να αποφεύγουμε τα τρόφιμα που περιέχουν λιπαρά ,γιατί μας κάνουν κακό.
  2. Να γυμναζόμαστε τακτικά (έστω και λίγο).
  3. Να κάνουμε σωστή διατροφή.
  4. Να κοιμόμαστε τις ώρες που πρέπει ,όχι πολύ περισσότερες ή λιγότερες.
  5. Να προσέχουμε τι τρώμε και τι πίνουμε (τι περιέχουν).
Αριάδνη Λαμπόγλου
Φωτεινή Μουρκάκου
Μανώλης Κοκκώσης
Αρτέμης Ξυδούς
Λεωνίδας Μπραέσας

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Σπορά Μυρωδικών




Στα πλαίσια της εργασίας μας "Διατροφή, Άσκηση και Υγεία", αρκετά παιδιά πήγαν με την κυρία Όλγα και τον κύριο Κώστα στον κήπο ,ώστε να έρθουν πιο κοντά με τη φύση.
Τα παιδιά φύτεψαν μέσα σε επεξεργασμένα μπουκάλια διάφορα μυρωδικά όπως μαϊντανό και σέλινο.
Αυτό ήταν μια καλή ευκαιρία ώστε τα παιδιά να δουν τις ομορφιές της φύσης και επίσης να δουν το πόσο καλά μπορείς να περάσεις φυτεύοντας στον κήπο.

Παναγιώτα Χάππα
Πόπη Βάλβη

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Φρουτοφαγία



Στα πλαίσια του προγράμματος "Διατροφή , άσκηση και υγεία" οργανώσαμε με την παρότρυνση της γυμνάστριας του σχολείου μας ,κυρίας Όλγας Νικολούζου,  έναν διαγωνισμό φρουτοφαγίας, με  το κύριο έπαθλο να είναι  να γίνουμε πιο υγιείς.
Ο διαγωνισμός είχε σκοπό την ενθάρρυνση της κατανάλωσης φρούτων από τα παιδιά και την τακτική τους χρήση.
Στην αρχή όλοι λέγαμε φρούτα τίποτα το διασκεδαστικό αλλά μετά αρχίσαμε να μπαίνουμε στο νόημα του διαγωνισμού.
Όλοι φέρναμε και έβλεπα στο διάλειμμα παιδιά από την τάξη μας αλλά και από τις άλλες τάξεις  να τρώνε φρούτα.
Κάθε μέρα προσπαθούσαμε να νικήσουμε τρώγοντας υγιεινά.
Με τον διαγωνισμό αυτό ,όχι μόνο αρχίσαμε να τρώμε περισσότερα φρούτα αλλά και καταλάβαμε τι μας προσφέρουν.
Ήταν κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο!

Αριάδνη  Λαμπόγλου

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο μουσείο Λούλη-Μύλοι Αγίου Γεωργίου

Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια ξεχωριστή επίσκεψη σε ένα μοναδικό μουσείο.
Στα πλαίσια λοιπόν ,του προγράμματός μας που περιλαμβάνει και θέματα διατροφής, επισκεφτήκαμε το μουσείο Λούλη ,στις εγκαταστάσεις των μύλων Αγίου Γεωργίου που βρίσκονται στο Κερατσίνι. (κλικ εδώ)
Σε έναν μεγάλο και λαμπερό χώρο ,ξεναγηθήκαμε από την κυρία Μοσχάνθη  και ενημερωθήκαμε για την παρασκευή του ψωμιού , και όχι μόνο, στο πέρασμα των χρόνων.
Το θέμα του μουσείου γύρω από την αλυσίδα "σιτάρι-αλεύρι-ψωμί" , οι εικόνες , τα εκθέματα και η ζωντανή περιγραφή της κυρίας Μοσχάνθης μάς έκανε να ταξιδέψουμε στο χρόνο αλλά πάνω από όλα να νιώσουμε τη λαχτάρα ,τη συγκίνηση και το μεγαλείο της παρασκευής του ψωμιού, που τόσο απλοϊκό μας φαίνεται σήμερα...
Είχαμε και τη χαρά να φτιάξουμε τα δικά μας ψωμάκια και να τα γευτούμε στο διάλειμμα της περιήγησής μας.
Πραγματικά μια επίσκεψη που θα μας μείνει αξέχαστη ,χάρη και και στις μυρωδιές που ζυμώθηκαν με αυτήν...

Υ.Γ. Η συνταγή του ζυμαριού που φτιάξαμε για τα ψωμάκια μας βρίσκεται στη σελίδα "Διατροφικοί Θησαυροί". (Ευχαριστούμε κυρία Μοσχάνθη)









Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Ο εγκέφαλος

Ο εγκέφαλος είναι το κέντρο ελέγχου του σώματος,όλων των ακούσιων δραστηριοτήτων.Περιέχει γύρω στα 100 δισεκατομμύρια νεύρα.Χρησιμοποιείται το εγκέφαλο σας για την εκτέλεση εκατοντάδων εργασιών,πολλές φορές ταυτόχρονα.

Ο εγκέφαλος τροφοδοτείται με πληροφορίες,μεταφερόμενες σε αυτόν,μέσω των νεύρων από διάφορα μέρη του σώματος.Έπειτα δίνονται οδηγίες στο σώμα με τα ίδια νεύρα.Ο Εγκέφαλος βρίσκεται εντός του εγκεφαλικού κρανίου και περιβάλλεται από τρεις προστατευτικούς υμένες,τις μήνιγγες.

Αντιγόνη Αλαΐσκα